• Home/
  • Dien een klacht in

Klachtenregeling Beter Leven Thuiszorg

1. Inleiding

Bij BLTZ vinden we het belangrijk dat cliënten en hun naasten zich gehoord, serieus genomen en veilig voelen. Deze klachtenregeling beschrijft hoe wij omgaan met klachten en signalen van onvrede.

2. Doel van de klachtenregeling

  • Laagdrempelige en zorgvuldige afhandeling van klachten
  • Bescherming van cliëntrechten
  • Verbetering van zorgkwaliteit

3. Definitie van een klacht

Elke uiting van onvrede over een handeling, besluit of gedrag van een medewerker of vertegenwoordiger van Beter Leven Thuiszorg.

4. Wie kan een klacht indienen?

  • De cliënt zelf
  • Een familielid of wettelijk vertegenwoordiger
  • Iemand anders namens de cliënt (met toestemming)

5. Hoe kan een klacht worden ingediend?

6. Stappen in de klachtenprocedure

Stap 1: Informeel

Direct bespreken met zorgverlener of coördinator.

Stap 2: Formeel

Ingediend schriftelijk, telefonisch of per e-mail. Ontvangst wordt bevestigd, en klacht geregistreerd.

Stap 3: Onderzoek

Uitgevoerd door klachtenfunctionaris of directie. Binnen 5 werkdagen volgt een reactie of voorstel tot oplossing.

Stap 4: Uitkomst

De uitkomst wordt gedeeld. Bij een gegronde klacht worden passende maatregelen getroffen. Alle klachten worden geëvalueerd.

Stap 5: Externe geschilleninstantie

Aansluiting bij een erkende instantie is in voorbereiding. Tot die tijd hanteren wij zorgvuldige interne afhandeling.

7. Vertrouwelijkheid en bescherming

  • Volledige vertrouwelijkheid wordt gewaarborgd
  • Klager mag geen nadeel ondervinden van het indienen van een klacht
  • AVG-regels worden gevolgd

8. Leren van klachten

  • Jaarlijkse trendanalyse in managementoverleg
  • Structurele leerpunten worden vertaald naar trainingen of aanpassingen in beleid
  • Klachtenregeling wordt jaarlijks geëvalueerd en geactualiseerd

Contactgegevens voor klachten

Telefoonnummer

06 – 4003 9574